Pabandykite įsivaizduoti isterišką vyruką, kuris slankioja nuo vieno įmonės kampo iki kito ir visiems iš eilėms kolegoms rėkauja kaip viskas blogai. Ar žinote kas šis vyrukas? Tai žmogus, kuris aptarnauja klientus telefonu. Tiesa, jei paskambinsite jam įmonės kontaktuose nurodytu telefonu – jo balsas iškart taps ramus, mandagus, jis ims kalbėti rišliais sakiniais.
Klientų aptarnavimas telefonu – daug psichologinių resursų ir kantrybės reikalaujantis darbas. Šis darbas susijęs ne tik su įmonės parduodamu produktu ar paslauga, šiame darbe parduodamas ir pats skambučių centras. Tiksliau konsultantai, kurie jus aptarnauja. Dažnai paskambinę klientų aptarnavimo telefonu ir išgirdę jauną, malonų konsultanto balsą, įsivaizduojame tobulos išvaizdos žmogų. Juk gražiems žmonėms daug sunkiau pasakyti „Ne“. Taip mūsų vaizduotę veikia ne tik klientų aptarnavimas telefonu, bet ir telemarketingas. Guvūs, nelyginant diktorių, balsai mums seka telemarketingines pasakas, o mes anksčiau ar vėliau, viena iš jų imame ir patikime.
Jei klientų aptarnavimas telefonu kelia daug streso, nes reikia išklausyti ne tik pasipiktinusius ar nieko apie produktą, kurį įsigijo, nesuprantančius žmones, tai telemarketingas atima dar daugiau energijos. Įprastai skambučių centras, kuris teikia informaciją klientams telefonu, skambučius gauna iš žmonių, kurie pokalbiui jau yra paskyrę savo laiko. Kitaip yra su telemarketinginiais skambučiais. Konsultantai privalo skambinti žmogui nežinodama, ar jis šiuo metu gali kalbėtis ir pabandyti užmegzti pokalbį apie produktą ar paslaugą, kuris pašnekovui dar prieš pusę minutės visiškai nerūpėjo. Telemarketingisto darbas reikalauja neeilinių sugebėjimų ir tokios kantrybės, kurios vien geležine nebepavadinsi. Negana to, jei skambučių centro darbuotojo atlyginimas įprastai jau yra nustatytas sutartyje ir nekintantis, tai telemarketinge dirbantis asmuo pats turi užsidirbti komfortabilų atlygį, kuris tiesiogiai priklauso nuo to, kiek žmonių pavyko įtikinti įsigyti prekę.
Jei neturite kantrybės darbui, kuriame nuolatos Jums mėtys ragelį arba reikės klausyti ilgų pasipiktinusių žmonių išsikalbėjimų, tai klientų aptarnavimas telefonu – ne Jūsų sritis. Skambučių centras skirtas tiems darbuotojams, kurie grįžę namo nebegalvos apie tą piktą moterėlę iš Lentvario, kuri ėmė ir jus negražiai pavadino.