Tie, kurie esate susipažinę su pagrindiniais cheminiais elementais, ko gero, žinote, jog azoto oksidai – tai junginiai, kurie skatina klimato atšilimą bei kenkia visiems gyviems organizmams, todėl įvairių pasaulio gamtos apsaugos organizacijų tikslas yra šio elemento pasklidimą ore maksimaliai sumažinti. EGR vožtuvo remontas prie šio tikslo taip pat prisideda, kadangi EGR vožtuvas sukurtas antrą kartą panaudoti dalį išmetamųjų dujų (apie dešimt – keturiolika procentų). Šis mechanizmas naudojamas dyzeliniuose varikliuose, kadangi jie – taršiausi. Kai EGR vožtuvas veikia tinkamai, į degimo kamera patenka mažiau deguonies, nei tada, kai EGR vožtuvas atjungtas programiškai, kadangi dalį deguonies pakeičia antrinio panaudojimo išmetamosios dujos. EGR vožtuvo remontas ir jo išprogramavimas yra skirtingi dalykai. Dyzelinių variklių vairuotojai žino, jog turbinos įsiurbimo kolektoriuje per ilgą automobilio eksploatacijos laiką atsiranda nuosėdų. Tokiu atveju, turbinos įsiurbimo trakto valymas yra būtinas. EGR vožtuvas į šį traktą paduoda dar ir išmetamąsias dujas, o to rezultatas – ant kolektoriaus sienelių susidaranti „košė“, kuri sudaryta iš suodžių, tepalo, nesudegusių angliavandenilių. Kai kurie interneto komentatoriai „ekspertai“ teigia, jog ši košė yra puikus pagalbininkas degimo kameros darbui, tai – absoliutus melas. EGR vožtuvai yra dviejų tipų – vakuuminiai arba elektroniniai, kuriuos valdo variklio valdymo blokas (ECU). Vakuuminio EGR vožtuvo remontas yra pigesnis, nei elektrinio, tačiau dažniausiai nemažai laiko pareikalauja išsiaiškinti gedimo šaltinį, kadangi ne visais atvejais reikalingas vožtuvo keitimas. Savo ruožtu elektrinio EGR vožtuvo remontas yra brangesnis, tačiau nedaug laiko pareikalauja gedimo nustatymas. Jei sugedus EGR vožtuvui kaip tyčia neturite pinigų jo remontui, galima pabandyti šią dalį pravalyti, tačiau, pasak specialistų, tai padeda tik retais atvejais. Netinkamas EGR vožtuvo darbas yra žalingas Jūsų automobiliui ir per laiką gali sugadinti visą eilę kitų automobilio elementų, kurių remontas nepalyginamai brangesnis, nei EGR vožtuvo remontas. Rekomenduojame šią savo automobilio dalį patikėti specialistams su patirtimi – tokiu būdu ne tik užtikrinsite, kad automobilis būtų kiek įmanoma draugiškesnis aplinkai, tačiau išvengsite papildomų išlaidų, kurios gali atsirasti dėl netinkamo EGR vožtuvo darbo.